There’s nothing to dance!: Counterculture, Hollywood musical cinema and rock opera

Authors

  • Ressine Fuentes Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas, Programa Académico de Comunicación Audiovisual y Medios Interactivos,
  • Berenice Guerrero Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas, Programa Académico de Comunicación Audiovisual y Medios Interactivos,
  • Ruby Montalván Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas, Programa Académico de Comunicación y Periodismo,
  • Álvaro Shimabukuro Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas, Programa Académico de Comunicación Audiovisual y Medios Interactivos,
  • Mateo Silva Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas, Programa Académico de Comunicación Audiovisual y Medios Interactivos,

DOI:

https://doi.org/10.19083/cinescrupulos.v11i1.1920

Keywords:

Musical cinema, rock opera, Hollywood, jazz, counterculture

Abstract

This paper analyzes films like “Jesus Christ Superstar” (Jewison, 1973), “Tommy” (Russell,1975) and “Pink Floyd: The wall” (Parker, 1982), inspired by rock opera albums, tofind out if there are characteristics that move away from traditional elements presentin classic Hollywood musical cinema, as can be seen in films like “Top hat” (Sandrich,1935) and “Singin’ in the rain” (Donen and Kelly, 1952). After the interpretation, findingsof a rebellion against the traditional are detected in films inspired by rock opera.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2023-07-27

How to Cite

Fuentes, R., Guerrero, B., Montalván, R., Shimabukuro, Álvaro, & Silva, M. (2023). There’s nothing to dance!: Counterculture, Hollywood musical cinema and rock opera. CineScrúpulos, 11(1), 37–52. https://doi.org/10.19083/cinescrupulos.v11i1.1920

Issue

Section

Artículos