Samuel Fuller (Estados Unidos, 1912-1997)

“Una película es un campo de batalla. Amor, odio, violencia, acción, muerte... En una palabra, emoción”

Authors

  • César Pita Facultad de Comunicaciones de la Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas,
  • Juan Carlos Martínez Facultad de Ciencias y Artes de la Comunicación de la Pontificia Universidad Católica del Perú,

DOI:

https://doi.org/10.19083/cinescrupulos.v10i2.1846

Keywords:

Samuel Fuller, Hollywood, United States, violence, filmography

Abstract

Jean-Paul Belmondo is at a party in the opening takes of “Pierrot le fou” (Godard, 1965). Bored, he wanders between rooms until he finds himself next to Samuel Fuller, who poses with his eternal cigar in his mouth, dark glasses and an indifferent attitude towards his surroundings. He is an American director who films in Paris. When Belmondo’s character asks him if he knows what cinema is, Fuller replies: “it’s emotion”. And well he know it. Forged in journalism and builder of a filmwork in which violence becomes a visual manifesto, he confronts an American cinema full of clichés.

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Author Biographies

César Pita, Facultad de Comunicaciones de la Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas,

   

Juan Carlos Martínez, Facultad de Ciencias y Artes de la Comunicación de la Pontificia Universidad Católica del Perú,

   

Published

2023-07-24

How to Cite

Pita, C., & Martínez, J. C. (2023). Samuel Fuller (Estados Unidos, 1912-1997): “Una película es un campo de batalla. Amor, odio, violencia, acción, muerte. En una palabra, emoción”. CineScrúpulos, 10(2), 203–223. https://doi.org/10.19083/cinescrupulos.v10i2.1846