Critica del libro Creating the Market University de Elizabeth Popp Berman

Autores/as

  • Elizabeth Ontaneda Escuela de Postgrado, Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC, Lima, Perú)

DOI:

https://doi.org/10.19083/sinergia.2013.153

Palabras clave:

universidades, actor económico, producción intelectual, investigación universitaria, universities, economic actor, intellectual production, university research

Resumen

Critica del libro Creating the Market University: how academic science became economic engine en la cual Elizabeth Popp Berman analiza cómo universidades estadounidenses pasaron de ser generadores pasivos de conocimiento para el mercado a integrarse como actores claves del mercado a fines de los setentas. Book Review: Creating the Market University: how academic science became economic engine by Elizabeth Popp BermanThe article summarizes Elizabeth Popp Berman’s book about the process through which U.S. universities began to take an active role as economic actors in the late seventies. The review concludes that the books would be of interest to an international audience given that it allows readers to see how the particularities of U.S practices in university knowledge production may have implications in other parts of the world.

Biografía del autor/a

Elizabeth Ontaneda, Escuela de Postgrado, Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC, Lima, Perú)

Jefe de Investigación de la Escuela de Postgrado, Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)

Descargas

Publicado

2013-05-31

Número

Sección

Artículos