LANGUAGE LEARNING STRATEGIES FOR UNIVERSITY STUDENTS WITH ATTENTION DEFICIT DISORDER (ADD)

Authors

  • M. Cristina Santana-Quintana Universidad de Las Palmas de Gran Canaria Instituto Universitario de Análisis y Aplicaciones Textuales (IATEXT) http://orcid.org/0000-0003-2985-2832

DOI:

https://doi.org/10.19083/ridu.11.531

Keywords:

inclusive education, attention deficit (ADD), educational strategies, higher education

Abstract

This paper highlights the importance of language learning strategies (LLS) as support methods related to inclusive education (IE) processes, and tries to find specific language teaching strategies for students with attention deficit disorder (ADD) in order to achieve a meaningful and functional learning. After analyzing the LLS and taking into account the difficulties learners with ADD face when learning foreing languages, we reach the conclusion that the most appropriate are the compensation and affective or socioaffective strategies, since these specific education strategies enhance their skills performance, make them part of the teaching-learning process and prepare them to make their own interventions, eliminating the stress of a regular day-to-day class, catching their attention and increasing their motivation.

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Author Biography

M. Cristina Santana-Quintana, Universidad de Las Palmas de Gran Canaria Instituto Universitario de Análisis y Aplicaciones Textuales (IATEXT)

Traductora Licenciada de Alemán e Inglés (Mainz Universität) y doctora en Filología Alemana en la Universidad de las Palmas de Gran Canaria, donde trabaja desde hace 20 años como profesora de Alemán y Cultura en el departamento de Filología Moderna. Ha participado en congresos nacionales e internacionales, así como tiene aportaciones en artículos de revistas científicas. Líneas de investigación “literatura multicultural” y y “ didáctica de la lengua y el proceso de enseñanza/aprendizaje”. 

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Published

2017-05-31

How to Cite

Santana-Quintana, M. C. (2017). LANGUAGE LEARNING STRATEGIES FOR UNIVERSITY STUDENTS WITH ATTENTION DEFICIT DISORDER (ADD). Revista Digital De Investigación En Docencia Universitaria [Digital Journal of University Teaching Research], 11(1), 100–112. https://doi.org/10.19083/ridu.11.531