EDUCATIONAL PROFESSIONALS AS SOCIO-LABOR TRAINING AGENTS FOR YOUTH WITH INTELLECTUAL FUNCTIONAL DIVERSITY

Authors

  • María Isabel Negri Cortés Universidad de Málaga , España
  • Juan José Leiva Olivencia Universidad de Málaga , España

DOI:

https://doi.org/10.19083/ridu.11.518

Keywords:

education and employment, transition to active life, educational professionals, social integration, functional diversity

Abstract

This paper seeks to describe and analyze the role of professionals in the field of education as one of the main agents who contribute to the socio-labor inclusion of youth with Intellectual Functional Diversity (IFD). Based on the complementarity of the quantitative and qualitative methods, we have delved into the significance of providing quality training to advisors and faculty, one which will enable them to foster the development of personal, social and labor skills and competencies in youth with IFD, so they can access employment and adulthood in an easier manner. Additionally, we have highlighted the significance of training these professionals in innovative methodologies to respond to their students’ diversity and promote the transferability of their learning to new contexts. To conclude, we have been aware of these professionals’ great commitment despite the lack of sufficient human and material resources.

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Author Biographies

María Isabel Negri Cortés, Universidad de Málaga , España

Doctora en Pedagogía por la Universidad de Málaga.  Miembro del Grupo de Investigación HUM-971, EduInnovagogía, de la Universidad Pablo de Olavide y del Seminario de Interculturalidad, Comunidad y Escuela (SICOE) de la Universidad de Málaga.

Juan José Leiva Olivencia, Universidad de Málaga , España

Doctor en Psicopedagogía en la Universidad de Málaga.  Profesor de Didáctica y Organización Escolar en la Universidad de Málaga. Miembro del Grupo de Investigación HUM-971, EduInnovagogía, de la Universidad Pablo de Olavide y coordinador del Seminario de Interculturalidad, Comunidad y Escuela (SICOE) de la Universidad de Málaga.

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Published

2017-06-13

How to Cite

Negri Cortés, M. I., & Leiva Olivencia, J. J. (2017). EDUCATIONAL PROFESSIONALS AS SOCIO-LABOR TRAINING AGENTS FOR YOUTH WITH INTELLECTUAL FUNCTIONAL DIVERSITY. Revista Digital De Investigación En Docencia Universitaria, 11(1), 62–81. https://doi.org/10.19083/ridu.11.518