Editorial
DOI:
https://doi.org/10.19083/ridu.2020.1219Keywords:
Editorial, values, professional ethics, COVID-19Abstract
The Digital Journal of Research in University Teaching (RIDU) presents a number dedicated to "Values and professional ethics" in the midst of the health crisis caused by COVID- 19 which has affected many problems, but especially Higher Education. It is an honor to be a guest editor for this fifth RIDU publication assigned to monographic topics relevant to University Education. With this number, RIDU is achieving be an enriching space of knowledge with valuable research within the field educational program with the participation of authors from universities in Mexico, Peru, Chile, Spain, Italy, Costa Rica and Argentina.Downloads
References
Bolivar, A. (2005). El lugar de la ética profesional en la formación universitaria. Revista Mexicana de Investigación Educativa, 10 (24), 93-123. Recuperado de: http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=14002406
Días, M.A. R. (2010). ¿Quién creó este monstro? Educación y globalización: sus relaciones con la sociedad. Revista Iberoamericana de Educación Superior, 1 (2), 3-19. https://doi.org/10.22201/iisue.20072872e.2010.2.1
Hodelín Tablada, C.R. & Fuentes Pelier, D. (2014). El profesor universitario en la formación de valores éticos, Educación Médica Superior, 28 (1), 115-126.
Navarro, G., Cottin, I., Fasce, E. & Pérez, C. (2009). Valores y orientación social en estudiantes de medicina de primero y séptimo año de la Universidad de Concepción, Revista Educación de Ciencias de la Salud, 6 (1), 42-48.
Osorio, I. (2017). Conocimientos, actitudes y prácticas docentes que favorecen la formación del carácter en estudiantes universitarios: una propuesta de evaluación. Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado, 20(3), 131-143. https://doi.org/10.6018/reifop.20.3.276171
Vallaeys, F. (2008). ¿Qué esla Responsabilidad Social Universitaria?. Nuevo León, México. Consultado en: www.cedus.cl